Monday, May 09, 2005

.: Tidur Yang Tak Lena :.

Aku masuk tidur pukul 12.00 malam sebaik saja habis tengok The Apprentice. Mata aku terasa mengantuk tapi langsung tak mahu lena. Agaknya sebab otak aku still berfikir masa aku nak tidur, sedangkan mata dah mengantuk. Entahlah, banyak sangat yang aku pikirkan malam tadi, macam² sampai aku terlena pun dalam pukul 3.00 pagi. Itupun puas aku cuba untuk tidur, gelisah betul aku malam tadi. Sedar² pagi tadi dalam pukul 5.00 lebih bila terdengar mak dah bangun. Mata aku tak mengantuk langsung masa tu. Apalagi, bangunlah siap untuk solat Subuh. Habis je solat, kononnya nak mengaji sekejap dah alang² tak boleh nak tidur, tup² lepas abis solat, mata ni punyalah mengantuk. So, amik keputusan tidurlah kejap. Elok² nak mula tidur, hilang mengantuk. Sabar jelah..kalau mengaji tadi pun bagus. Ni semua hasutan setan suruh tidurlah ni. Rasa macam nak tembak je setan² yg kacau aku ni. Setan betul diorang. Sudahnya aku terkebil² sampai pagi, terus siap nak gi kerja. Alahai...

No comments: