Friday, March 11, 2005

.: Row, row, row your boat...eh, not boatlah. Ferry ! :.


Feri Penang
Originally uploaded by watie.


Ni gambar aku dengan Juju masa on the way nak ke Penang. Dalam feri yang baru bergerak. Aku suka menyeberangi laut menaiki feri sebab aku suka tengok laut. Kalau pergi Penang mesti kena naik Feri sekali, ikut jambatan sekali. Wajib. Memang wajib. Tak kiralah pergi bercuti dengan family ataupun dengan kawan-kawan. Aku memang suka Penang sejak kecil lagi. Best, memang best sebenarnya Penang ni. Dah banyak pembangunan, sampai dah naik sesak. Dulu masa di Taiping, boleh dikatakan dua minggu sekali mesti aku dan kawan-kawan ke Penang bila bosan di hujung minggu. Main bowlinglah, pergi main snow kat Megamall. Pusing komtar, Bukit Jambul. Laut kat Penang dah banyak yang ditambak. Laut pula ada di setengah tempat dah semakin kotor. Aku suka seafood kat Teluk Tempoyak, memang best. Ambil angin kat Padang Kota di waktu malam sambil tengok orang main layang – layang. Rindunya pada Penang…

No comments: